Media Law Prof Blog

Editor: Christine A. Corcos
Louisiana State Univ.

A Member of the Law Professor Blogs Network

Thursday, October 27, 2005

Times of London Loses Libel Case; Must Pay 250,000 Pounds

Southampton Football club chairman Rupert Lowe has won a libel verdict of 250,000 pounds against the Times of London after an eight day trial.  Times sports writer Martin Samuel had claimed in an article published in 2004 that Lowe had "shabbily handled" the club's manager, David Jones, who left as a result of criminal charges. Jones was later completely cleared. The Times' editor, Robert Thomson, says the amount awarded, sets an "unwelcome precedent." Read more here.

http://lawprofessors.typepad.com/media_law_prof_blog/2005/10/times_of_london.html

| Permalink

TrackBack URL for this entry:

http://www.typepad.com/services/trackback/6a00d8341bfae553ef00d8355677d969e2

Listed below are links to weblogs that reference Times of London Loses Libel Case; Must Pay 250,000 Pounds: